Scenariu de fraudă care vizează cardurile bancare
26 iulie 2023
Vă informăm asupra unui nou scenariu de fraudă care vizează obținerea accesului la datele confidențiale ale cardurilor bancare si, prin urmare, la conturile atașate acestor carduri.
Cum funcționează? Puteți fi contactat(ă) de atacatori, care vor pretinde că sunt reprezentanți ai serviciului de securitate al băncii dumneavoastră. Apoi, invocând diverse motive, vor încerca să vă convingă să tăiați cardul (inducându-vă astfel ideea că prin tăiere acesta ar deveni inutilizabil) și apoi să îl trimiteți, împreună cu codul PIN, la o anumită adresă.
În cazul în care deveniți ținta unui astfel de scenariu de fraudă, vă rugăm să NU dați curs solicitării atacatorilor și să ne anunțați la serviciul Call Center Vista Bank (telefon: +4021.222.33.10; e-mail: infovistabank.ro). De asemenea, vă încurajăm să înștiințați cât mai rapid Poliția, precum și Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC (telefon: 1911; email: alertsdnsc.ro).
Vă reamintim că NU trebuie să transmiteți nimănui nici cardul, nici datele cardului (nume, prenume, numar card, cod CVV2/CVC2) și nici PIN-ul dumneavoastră, în nicio circumstanță.
Banca NU solicită niciodată prin email, SMS, telefon sau prin accesarea unui link date precum: parole de acces, coduri PIN, conturi bancare, datele cardului de credit sau debit, coduri de Token etc. De asemenea, banca NU solicită telefonic sau prin alt canal de comunicare tăierea cardului ca așa-zisă măsură de securitate. În cazul în care un card este compromis, singura măsură de securitate este solicitarea dumneavoastră de a fi blocat de către bancă.