MANUAL VISTA INTERNET & MOBILE BANKING
Aplicațiile Vista Internet & Mobile Banking reprezintă o alternativă rapidă și confortabilă de a vă accesa oricând și de oriunde conturile, de a ordona tranzacții sau de a vă gestiona lichiditățile și creditele, atât de pe calculator sau laptop, cât și de pe telefonul mobil sau tabletă. În plus, utilizând serviciile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking beneficiați de comisioane semnificativ mai reduse față de tranzacțiile efectuate la ghișeu.
NOU: Am lansat o nouă versiune a aplicației Vista Mobile Banking, care integrează și aplicația e-Token, ceea ce vă permite autentificarea și autorizarea operațiunilor inițiate prin aplicațiile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking într-un mod mult mai fluid și confortabil. Noua aplicație se bazează pe cele mai noi tehnologii, astfel încât să ofere o experiență de utilizare plăcută și un nivel de securitate sporit. Cu ajutorul noii versiuni a Vista Mobile Banking veți putea să vă autentificați sau să autorizați tranzacțiile cu amprentă (Android/iOS), cod PIN sau Face ID (iOS).
Totodată, aplicația Vista Mobile Banking integrează funcționalitatea de securitate Appshielding, care îi asigură o înalta protecție împotriva unei game largi de atacuri cibernetice sofisticate. Mai mult, aplicația Vista Mobile Banking integrează și Antivirusul Malwarelytics, o componentă de securitate ce protejează întregul dumneavoastră dispozitiv mobil împotriva eventualelor aplicații malițioase (mobile malware).
De asemenea, am implementat Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB), prin care adăugați un nou nivel de siguranță plăților dumneavoastră prin Internet și Mobile Banking. Mai multe detalii aici.
Ce operațiuni puteți face cu Vista Internet și Mobile Banking?
-
Vizualizați rapid soldul online și situația tranzacțiilor efectuate prin conturile dumneavoastră
-
Efectuați transferuri între conturile proprii și ordonați plăți în lei și valută către conturi deschise la alte bănci
-
Vizualizați planul detaliat de rate la credite
-
Realizați rambursări parțiale anticipate la credite fără diminuare de perioadă, pentru persoane fizice
-
Constituiți și lichidați depozite la termen
-
Schimburi valutare (inclusiv la curs negociat)
-
Deschideți conturi noi
-
Vizualizați soldul, limitele de tranzacționare și tranzacțiile efectuate cu cardurile de credit
-
Plăți programate
-
Încărcați fișiere de plăți
-
Scheme de autorizare complexe pentru persoane juridice
-
Localizați cele mai apropiate unități Vista Bank
Cum vă puteti înrola în noile aplicații?
Vă invităm să ne faceți o vizită în cea mai apropiată unitate Vista Bank și colegii noștri vă vor ajuta cu completarea documentelor și toți pașii necesari pentru înregistrarea în sistem.
Câteva cuvinte despre securitate
Aplicațiile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking înglobează cele mai avansate tehnologii de securitate, permițând efectuarea de operațiuni securizate, protejate prin două niveluri de autentificare: (i) nume de utilizator și parolă; (ii) cod PIN sau metode biometrice (amprentă digitală sau recunoaștere facială), prin aplicația Vista eToken integrată în Vista Mobile Banking.
De asemenea, aplicația Vista Mobile Banking integrează funcționalitatea de securitate Appshielding și Antivirusul Malwarelytics.
Appshielding permite aplicației să se auto-protejeze mai bine împotriva unei game largi de atacuri cibernetice sofisticate, precum atacuri malware, vulnerabilități legate de rooting / jailbreak al device-ului mobil, conexiuni de depanare (debugger), injectarea de Cod Sursa extern sau de Framework,reambalarea aplicațiilor (repackaging) și afectarea integrității aplicației, cititoare de ecran (screen loggers) rău intenționate sau keyboard-uri externe malitioase, atacuri de tip "overlay" (ce se suprapun peste aplicatie), scenarii de atac de tip Man-in-the-App și Man-in-the-Middle, protecția cheii sensibile încorporate (white-box crypto). Pentru a beneficia de toate imbunatatirile aduse periodic aplicatiilor noastre mobile, va recomandam sa va asigurati ca sunt actualizate la cele mai recente versiuni disponibile.
Antivirusul Malwarelytics este o funcționalitate de securitate anti-malware ce protejează atât aplicația Vista Mobile Banking, cât și întregul dumneavoastră dispozitiv mobil. Malwarelytics detectează eventualele aplicații malițioase active pe telefonul sau tableta dumneavoastră, oferindu-vă posibilitatea de a le dezinstala imediat.
Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB) adaugă un nou nivel de siguranță plăților dumneavoastră prin Internet și Mobile Banking. Astfel, atunci când introduceți contul IBAN al beneficiarului în ordinul de plată electronic, SANB va afișa automat, în câmpul “Titular cont", prenumele și inițială numelui beneficiarului plății, așa cum sunt acestea înregistrate în sistemele băncii beneficiarului plății. În cazul unei plăți către o persoană juridică, SANB va afișa, pentru validare, denumirea trunchiată a companiei. Astfel, veți avea posibilitatea de a verifica dacă numele beneficiarului coincide cu numele afișat automat în câmpul “Titular cont" și de a anula sau corecta ordinul de plata în cazul în care acestea diferă. SANB este un serviciu gratuit care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăti electronice și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a contului IBAN al beneficiarului plății. Serviciul este disponibil 24/7 în rândul băncilor participante în cadrul SANB.
Pentru a beneficia de toate imbunatatirile aduse periodic aplicatiilor noastre mobile, va recomandam sa va asigurati ca sunt actualizate la cele mai recente versiuni disponibile.
Pentru a vă proteja mai bine calculatorul, telefonul mobil sau tableta, datele de card și, în general, datele bancare, vă rugăm să consultați recomandările de securitate de pe site-ul nostru, aici.
Vă așteptăm în oricare dintre sucursalele noastre pentru activarea serviciilor Vista Internet și Mobile Banking!
Manual Vista Internet Banking
Manual Vista Mobile Banking
ANUNȚ IMPORTANT: Am lansat o nouă versiune a aplicației Vista Mobile Banking cu eToken integrat, pentru mai multă siguranță și fluiditate în utilizare. Dacă sunteți deja utilizator al serviciului Vista Internet și Mobile Banking, vă invităm să descărcați actualizarea și să experimentați versiunea îmbunătățită a aplicației! Mai multe detalii pe tab-ul alăturat “NOUL Vista Internet & Mobile Banking”.
Aplicațiile Vista Internet & Mobile Banking reprezintă o alternativă rapidă și confortabilă de a vă accesa oricând și de oriunde conturile, de a ordona tranzacții sau de a vă gestiona lichiditățile și creditele, atât de pe calculator sau laptop, cât și de pe telefonul mobil sau tabletă.
Beneficiați de o serie de funcționalități și de o experiență în utilizare confortabilă. O facilitate specială este tokenului virtual (eToken), o aplicație mobilă care permite un înalt nivel de securizare pentru autentificare și autorizarea tranzacțiilor, prin generarea de coduri unice sau prin utilizarea de metode biometrice (amprentă digitală și recunoaștere facială), în funcție de opțiunea dumneavoastră.
Totodată, aplicațiile mobile Vista Mobile Banking și Vista eToken integrează funcționalitatea de securitate Appshielding, care le asigură o înalta protecție împotriva unei game largi de atacuri cibernetice sofisticate.
Mai mult, aplicația Vista Mobile Banking, versiunea pentru Android, integrează și Antivirusul Malwarelytics, o componentă de securitate ce protejează întregul dumneavoastră dispozitiv mobil împotriva eventualelor aplicații malițioase (mobile malware).
Serviciu de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB) adaugă un nou nivel de siguranță plăților dumneavoastră prin Internet Banking.
Mai multe detalii aici.
În plus, utilizând serviciile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking beneficiați de comisioane semnificativ mai reduse față de tranzacțiile efectuate la ghișeu.
Care sunt aplicațiile Vista Online Banking?
-
Vista Internet Banking: o nouă versiune, mai prietenoasă, optimizată și
extinsă din
punct de
vedere al funcționalităților
-
Vista Mobile Banking: aplicația prin care vă transformați smartphone-ul (Android
sau iOS) în banca
dumneavoastră mobilă, disponibilă oriunde și oricând.
-
Vista eToken: aplicaţia prin care smartphone-ul dumneavoastră (Android sau
iOS) devine un
dispozitiv de autentificare și autorizare virtual (eToken)
Cum vă puteti înrola în aplicații?
Vă invităm să ne faceți o vizită în cea mai apropiată unitate Vista Bank și
colegii noștri vă vor ajuta cu completarea documentelor și toți pașii necesari pentru
înregistrarea în sistem.
Ce operațiuni puteți face cu Vista Internet și Mobile Banking?
-
Vizualizați rapid soldul online și situația tranzacțiilor efectuate prin conturile
dumneavoastră
-
Efectuați transferuri între conturile proprii și ordonați plăți în lei și valută către
conturi deschise la alte bănci
-
Vizualizați planul detaliat de rate la credite
-
Realizați rambursări parțiale anticipate la credite fără diminuare de perioadă, pentru
persoane fizice
-
Constituiți și lichidați depozite la termen
-
Schimburi valutare (inclusiv la curs negociat)
-
Deschideți conturi noi
-
Vizualizați soldul, limitele de tranzacționare și tranzacțiile efectuate cu cardurile de
credit
-
Plăți programate
-
Încărcați fișiere de plăți
-
Scheme de autorizare complexe pentru persoane juridice
-
Localizați cele mai apropiate unități și bancomate Vista Bank
Câteva cuvinte despre securitate
Aplicațiile Vista Internet Banking și Vista Mobile Banking înglobează cele mai
avansate tehnologii de securitate, permițând efectuarea de operațiuni
securizate,
protejate prin două niveluri de autentificare: (i) nume de utilizator și parolă; (ii)
coduri unice sau
metode biometrice (amprentă digitală sau recunoaștere facială), prin aplicația Vista
eToken.
De asemenea, aplicațiile mobile Vista Mobile Banking și Vista eToken integrează și funcționalitatea de securitate Appshielding. Aceasta permite celor doua aplicatii sa se auto-protejeze mai bine împotriva unei game largi de atacuri cibernetice sofisticate, precum atacuri malware, vulnerabilități legate de rooting / jailbreak al device-ului mobil, conexiuni de depanare (debugger), injectarea de Cod Sursa extern sau de Framework,reambalarea aplicațiilor (repackaging) și afectarea integrității aplicației, cititoare de ecran (screen loggers) rău intenționate sau keyboard-uri externe malitioase, atacuri de tip "overlay" (ce se suprapun peste aplicatie), scenarii de atac de tip Man-in-the-App și Man-in-the-Middle, protecția cheii sensibile încorporate (white-box crypto). Pentru a beneficia de toate imbunatatirile aduse periodic aplicatiilor noastre mobile, va recomandam sa va asigurati ca sunt actualizate la cele mai recente versiuni disponibile.
Vista Mobile Banking, versiunea Android, integrează Antivirusul Malwarelytics – o funcționalitate de securitate anti-malware ce protejează atât aplicațiile mobile Vista Bank, cât și întregul dumneavoastră dispozitiv mobil. Malwarelytics detectează eventualele aplicații malițioase active pe telefonul sau tableta dumneavoastră, oferindu-vă posibilitatea de a le dezinstala imediat.
Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB) adaugă un nou nivel de siguranță plăților dumneavoastră prin Internet Banking. Astfel, atunci când introduceți contul IBAN al beneficiarului în ordinul de plată electronic, SANB va afișa automat, în câmpul “Titular cont", prenumele și inițială numelui beneficiarului plății, așa cum sunt acestea înregistrate în sistemele băncii beneficiarului plății. În cazul unei plăți către o persoană juridică, SANB va afișa, pentru validare, denumirea trunchiată a companiei. Astfel, veți avea posibilitatea de a verifica dacă numele beneficiarului coincide cu numele afișat automat în câmpul “Titular cont" și de a anula sau corecta ordinul de plata în cazul în care acestea diferă. SANB este un serviciu gratuit care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăti electronice și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a contului IBAN al beneficiarului plății. Serviciul este disponibil 24/7 în rândul băncilor participante în cadrul SANB.
Pentru a beneficia de toate imbunatatirile aduse periodic aplicatiilor noastre mobile, va recomandam sa va asigurati ca sunt actualizate la cele mai recente versiuni disponibile.
Pentru a vă proteja mai bine calculatorul, telefonul mobil sau tableta, datele de card și, în general, datele bancare, vă rugăm să consultați recomandările de securitate de pe site-ul nostru, aici.
Vă așteptăm în oricare dintre sucursalele noastre pentru activarea serviciilor Vista
Internet și Mobile Banking!
Înregistrare TPP
Conectare
TPP
Documentație
tehnică
Începând cu data de 14.09.2019, au intrat în vigoare prevederile Regulamentului delegat (UE)
2018/389 al Comisiei din 27 noiembrie 2017 de completare a Directivei UE nr. 2015/2366
Consiliului și Parlamentului European (PSD2).
Directiva PSD2 reglementează serviciile de plată și are ca scop îmbunatățirea standardelor pe
baza cărora se efectuează plățile în Spațiul Economic European și stimularea inovației pe piața
serviciilor de plăți, astfel încât acestea să devină mai sigure și mai eficiente:
- Directiva extinde scopul și aria de acoperire pentru plăți în orice monedă efectuate în
interiorul Spațiului Economic European, dar și pentru plăți către și din țările din afara
Spațiului Economic European;
- Directiva reglementează noi jucători pe piața platilor: terții prestatori de servicii de
plată (Terți PSP) care pot oferi clienților servicii de informații despre conturi sau pot
iniția plăți direct din contul clientului;
- Directiva crește competiția pe piata plăților și înlesnește drumul către “one single banking
market”, o piață fără bariere geografice sau de reglementare și care este, de altfel, un
obiectiv exprimat la nivelul Uniunii Europene. Apar noi operatori și modalități inovatoare
de plată prin telefonul mobil și internet.
- Consumatorii vor fi mai bine protejați împotriva fraudei, a eventualelor abuzuri și a
incidentelor de plată.
Regulamentul UE 2018/389 este direct aplicabil în România și are ca scop sporirea securității
utilizării instrumentelor de plată electronice (prin carduri, internet/mobile banking) stabilind
măsurile de securitate pentru autentificarea strictă a clienților (SCA) și pentru comunicarea în
condiții de siguranță cu terții prestatori de servicii de plată (Terti PSP).
Conform PSD2, Terții PSP vor putea oferi clienților, la cererea și pe baza consimțământului lor,
noi tipuri de servicii de plată, cu privire la conturile de plați accesibile online ale
clienților deschise la bănci sau la alți prestatori de servicii de plată.
Ca urmare, dacă optezi să oferi acces la conturile tale de plăți deschise la VISTA BANK unui
Terț PSP, cum ar fi o companie fin-tech sau altă bancă, VISTA BANK vă permite accesul Tertului
PSP la datele din conturile tale pentru ca tu să poți beneficia de oricare din serviciile de mai
jos oferite de acesta:
Serviciul de inițiere plăți
Vei putea plăti direct din contul tău curent de la VISTA BANK prin intermediul aplicației
Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să accesezi Internet Banking/Mobile Banking, iar ca să
autorizezi o plată vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking/Mobile Banking și codul
furnizat de aplicația mobilă Vista eToken.
Serviciul de informații despre cont
Vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău de plați VISTA BANK prin intermediul
aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să intri în Internet Banking / Mobile Banking. Ca
să autorizezi vizualizarea vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking / Mobile Banking
și codul furnizat de aplicația mobila Vista eToken.
Această autorizare este valabilă maxim 90 de zile, timp în care Terțul PSP poate solicita
informații de la VISTA BANK despre conturile pe care le-ai indicat, fără ca tu să fii nevoit să
reautorizezi accesul la datele tale în acest interval.
Confirmarea disponibilității fondurilor
Îți poți da acordul ca un anumit Terț PSP să verifice soldul disponibil în contul tău în vederea
inițierii unei tranzacții de către Terțul PSP. Acordul poate fi revocat de către tine oricând
din aplicația Terțului PSP.
Aceste 3 tipuri de servicii sunt disponibile doar pentru conturile de plăți accesibile
prin
Internet Banking / Mobile Banking.
De asemenea, pentru siguranța ta și a conturilor tale, înainte de a folosi user-ul și parola ta
de autentificare în Internet Banking / Mobile Banking pentru a accesa serviciile oferite de un
Terț PSP, este bine să te asiguri că este autorizat/înregistrat accesand urmatoarele linkuri:
-
Aici, în lista: Instituții de plată autorizate de BNR;
-
Sau aici, în
secțiunea: Instituții din alte State Membre UE pentru care autoritățile
competente au notificat BNR că sunt autorizate să furnizeze servicii de plată în România.
Decizia de a opta pentru oricare din cele 3 servicii descrise mai sus și de a oferi
acces unui Terț PSP la datele din conturile deschise la VISTA BANK (ROMANIA)S.A. îți
aparține în totalitate.
Înregistrare TPP
Conectare
TPP
Documentație
tehnică
Începând cu data de 14.09.2019, au intrat în vigoare prevederile Regulamentului delegat (UE)
2018/389 al Comisiei din 27 noiembrie 2017 de completare a Directivei UE nr. 2015/2366
Consiliului și Parlamentului European (PSD2).
Directiva PSD2 reglementează serviciile de plată și are ca scop îmbunatățirea standardelor pe
baza cărora se efectuează plățile în Spațiul Economic European și stimularea inovației pe piața
serviciilor de plăți, astfel încât acestea să devină mai sigure și mai eficiente:
- Directiva extinde scopul și aria de acoperire pentru plăți în orice monedă efectuate în
interiorul Spațiului Economic European, dar și pentru plăți către și din țările din afara
Spațiului Economic European;
- Directiva reglementează noi jucători pe piața platilor: terții prestatori de servicii de
plată (Terți PSP) care pot oferi clienților servicii de informații despre conturi sau pot
iniția plăți direct din contul clientului;
- Directiva crește competiția pe piata plăților și înlesnește drumul către “one single banking
market”, o piață fără bariere geografice sau de reglementare și care este, de altfel, un
obiectiv exprimat la nivelul Uniunii Europene. Apar noi operatori și modalități inovatoare
de plată prin telefonul mobil și internet.
- Consumatorii vor fi mai bine protejați împotriva fraudei, a eventualelor abuzuri și a
incidentelor de plată.
Regulamentul UE 2018/389 este direct aplicabil în România și are ca scop sporirea securității
utilizării instrumentelor de plată electronice (prin carduri, internet/mobile banking) stabilind
măsurile de securitate pentru autentificarea strictă a clienților (SCA) și pentru comunicarea în
condiții de siguranță cu terții prestatori de servicii de plată (Terti PSP).
Conform PSD2, Terții PSP vor putea oferi clienților, la cererea și pe baza consimțământului lor,
noi tipuri de servicii de plată, cu privire la conturile de plați accesibile online ale
clienților deschise la bănci sau la alți prestatori de servicii de plată.
Ca urmare, dacă optezi să oferi acces la conturile tale de plăți deschise la VISTA BANK unui
Terț PSP, cum ar fi o companie fin-tech sau altă bancă, VISTA BANK vă permite accesul Tertului
PSP la datele din conturile tale pentru ca tu să poți beneficia de oricare din serviciile de mai
jos oferite de acesta:
Serviciul de inițiere plăți
Vei putea plăti direct din contul tău curent de la VISTA BANK prin intermediul aplicației
Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să accesezi Internet Banking/Mobile Banking, iar ca să
autorizezi o plată vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking/Mobile Banking și codul
furnizat de aplicația mobilă Vista eToken.
Serviciul de informații despre cont
Vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău de plați VISTA BANK prin intermediul
aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să intri în Internet Banking / Mobile Banking. Ca
să autorizezi vizualizarea vei folosi user-ul și parola ta de Internet Banking / Mobile Banking
și codul furnizat de aplicația mobila Vista eToken.
Această autorizare este valabilă maxim 90 de zile, timp în care Terțul PSP poate solicita
informații de la VISTA BANK despre conturile pe care le-ai indicat, fără ca tu să fii nevoit să
reautorizezi accesul la datele tale în acest interval.
Confirmarea disponibilității fondurilor
Îți poți da acordul ca un anumit Terț PSP să verifice soldul disponibil în contul tău în vederea
inițierii unei tranzacții de către Terțul PSP. Acordul poate fi revocat de către tine oricând
din aplicația Terțului PSP.
Aceste 3 tipuri de servicii sunt disponibile doar pentru conturile de plăți accesibile
prin
Internet Banking / Mobile Banking.
De asemenea, pentru siguranța ta și a conturilor tale, înainte de a folosi user-ul și parola ta
de autentificare în Internet Banking / Mobile Banking pentru a accesa serviciile oferite de un
Terț PSP, este bine să te asiguri că este autorizat/înregistrat accesand urmatoarele linkuri:
-
Aici, în lista: Instituții de plată autorizate de BNR;
-
Sau aici, în
secțiunea: Instituții din alte State Membre UE pentru care autoritățile
competente au notificat BNR că sunt autorizate să furnizeze servicii de plată în România.
Decizia de a opta pentru oricare din cele 3 servicii descrise mai sus și de a oferi
acces unui Terț PSP la datele din conturile deschise la VISTA BANK (ROMANIA)S.A. îți
aparține în totalitate.
Va rugam sa gasiti mai jos statistici referitoare la performanta si disponibilitatea diferitelor interfete accesibile clientilori nostri.